تماس با ما

تماس با ما

درصورتیکه درباره محصولات ما سوالی دارید، یا می‌خواهید نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید، ما اینجا هستیم تا پاسخگوی شما باشیم.

cr@respect-foods.com
+98902 282 81414

واحد 6، خیابان صنعت، شهرک صنعتی دوم، بجنورد، ایران

مراکز فروش
ژانویه 29, 2024

جنبش Reducetarian: چگونگی کمتر مصرف کردن گوشت، لبنیات و تخم‌مرغ

راه‌های زیادی برای تغذیه وجود دارد و بیشتر از همگی از گیاهان به عنوان مبنای آن‌ها استفاده می‌کنند. مواد غذایی مبتنی بر گیاهان به ما مزایای بهداشتی زیادی ارائه می‌دهند و همچنین می‌توانند بسیار مقرون به صرفه باشند، اما همه آماده نیستند که فقط یک رژیم گیاهی یا سبزی‌ها را دنبال کنند. به جنبش Reducetarian خوش آمدید!

جنبش Reducetarian چیست؟

Reducetarian به سادگی عمل تامل‌آمیز و آگاهانه برای مصرف کمتر محصولات حیوانی از جمله گوشت، مرغ، ماهی، لبنیات و تخم‌مرغ است. با Reducetarian، مردم می‌توانند به مصرف مبتنی بر گیاهان تمرکز کنند بدون اینکه به یک سبک زندگی کاملاً گیاهی یا سبزی‌خواری متعهد شوند. رژیم‌های معروفی که دهه‌ها است مبتنی بر اصول گیاهی هستند و البته فرهنگ‌های مختلف در سراسر جهان سبک زندگی غنی از گیاه دارند.

جنبش Reducetarian در سال 2015 آغاز شد و برچسب‌ “Reducetarian” را به کار می‌گیرد و بر روی این تمرکز دارد که چگونه همه می‌توانند کمتر گوشت بخورند. با ظهور Reducetarian در سال‌های اخیر به عنوان یک رشد، و همچنین هزینه بالای غذا، منطقی است که Reducetarian رواج تر شده است.

مزایای Reducetarian

سبک زندگی Reducetarian یک سبک زندگی جامع است که یک سری عوامل را در نظر می‌گیرد اما این به معنای آن نیست که شما باید تغییرات چشم‌گیری در سبک زندگی خود ایجاد کنید. مجموعاً، تغییرات کوچکی که توسط هر کدام از ما در شرکت در Reducetarian صورت می‌گیرد، تجمع می‌یابند.

مزایای سلامتی Reducetarian

مصرف بیش از حد گوشت قرمز با افزایش خطر مرگ، بیماری قلبی عروقی، سرطان روده‌ای و دیابت نوع 2 مرتبط است. در یک مطالعه بر روی 475000 نفر در انگلیس، افرادی که گوشت (شامل مرغ) را سه بار یا بیشتر در هفته می‌خوردند، خطر ابتلا به بسیاری از شکایات و بیماری‌های رایج را داشتند. پیروی از رژیم غذایی مبتنی بر گیاهان می‌تواند به کاهش خطرات بهداشتی ناشی از این بیماری‌ها کمک کند. یک مطالعه تخمین زده است که تا سال 2050، تغییر به رژیم غذایی مبتنی بر گیاهان می‌تواند میلیون‌ها جان را نجات دهد.

مزایای محیطی Reducetarian

محصولات حیوانی نیاز به تعداد زیادی منابع دارند، از جمله غذا، آب و زمین. در سراسر جهان، حیوانات 83٪ از زمین‌کشاورزی را مصرف می‌کنند و 56٪ از گازهای گلخانه‌ای صنعت غذا را ایجاد می‌کنند، و حدود 22٪ از آب تازه مصرف ما را تشکیل می‌دهند. دام‌ها یک سوم محصولات دانه‌ها را در سراسر جهان می‌خورند؛ بر اساس یک تخمین، اگر این دانه‌ها به انسان‌ها منتقل شوند، می‌توان به تعداد بیش از 4 میلیارد نفر اضافی غذا داد. تولید حیوانات می‌تواند منابع آب، محیط زیست و خاک را آلوده کند. این آلودگی می‌تواند به مناطق مرده منتهی شود و همچنین محیط‌زیست و دیگر حیواناتی که از زمین زندگی می‌کنند را نابود کند.

در این مطالعه، تجزیه و تحلیل داده‌ها نشان داد که مواد غذایی مبتنی بر گیاهان نصف میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای را نسبت به همتایان حیوانی خود دارند.

مزایای Reducetarian برای حیوانات

تعداد حیوانات متفاوت است و بسته به هر نوع حیوان، اما یک مؤسسه تحقیقاتی تخمین زده است که 90٪ حیوانات جهان در حال حاضر در مزارع کارخانه‌ای زندگی می‌کنند. شرایط مزرعه‌های کارخانه‌ای مناسب برای بهداشت فیزیکی یا روحی حیوان نیست؛ آن‌ها در محیطی تنگ و بدون دسترسی به فضای باز زندگی می‌کنند و اغلب یک رژیم بسیار پردست‌وپنجه‌ای که شامل موادی می‌شود که در طبیعت نمی‌خورند، می‌خورند. این تنها چند دلیل از دلایلی هستند که کارخانه‌های کارخانه‌ای برای حیوانات و محیط زیست آسیب‌هایی ایجاد می‌کنند. با کاهش مصرف گوشت ما امیدواریم کمتر حیوانات به خاطر غذای ما کشته شوند.

مزایای اقتصادی Reducetarian

این مطالعه تخمین زده است که Reducetarian گوشت کمتر و گیاهان بیشتر می‌تواند تا سال 2050 به صرفه‌جویی در هزینه مراقبت‌های بهداشتی به ارزش 735 میلیارد دلار آمریکا منجر شود. در بسیاری از کشورها، دولت‌ها محصولات حیوانی را به طور فزاینده‌ای حمایت مالی می‌کنند؛ که منجر به افزایش قیمت و همچنین مصرف بیش از حد می‌شود. اگر هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی (هر دو برای انسان و حیوان) به قیمت‌ها افزوده شوند، هزینه‌های غذایی ما خیلی بالاتر خواهد بود. در سطح خانوادگی، یک مطالعه مبتنی در انگلیس یافت که 28٪ از گوشت، ماهی، لبنیات و تخم‌مرغ را بدون هیچ‌گونه استفاده از آن‌ها دور می‌انداختند. کاهش پسماند غذایی ما همچنین می‌تواند به صرفه‌جویی در پول کمک کند.

چگونه Reducetarian را عملی کنیم: توصیه‌ها و منابع

چگونه کمتر گوشت بخوریم

  1. جایگزینی با جایگزین‌های مبتنی بر گیاهان:
    تعداد زیادی جایگزین مبتنی بر گیاهان وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید، از جمله حبوبات، لوبیا، غلات، مغزها، دانه‌ها، سبزیجات و غیره، بسته به دستور العمل. در بسیاری از موارد، می‌توانید گیاهان را به نسبت 1:1 جایگزین کنید یا نیمی از گوشت و نیمی از گیاهان استفاده کنید.
  2. مصرف کمتری از گوشت:
    اگر برای بهره‌گیری از مزایای گوشت آن را می‌خورید، این به معنای آن نیست که باید بشقاب خود را کاملاً با آن پر کنید. ما همچنان می‌توانیم با مصرف مقادیر کمتری از مزایای آن بهره‌برداریم. ما دوست داریم که گوشت در دستورهای غذایی ما به عنوان طرفدار نقش کند و سبزیجات به عنوان محبوبیت اصلی.
  3. تجربه دوشنبه‌های بدون گوشت:
    شروع تبدیل به Reducetarian یک روز در هفته برای دوشنبه‌های بدون گوشت.
  4. جستجوی دستورهای غذایی گیاهی و سبزی‌خواری:
    اگر تجربیات اصلی شما با غذاهای گیاهی مربوط به سبزی‌خواری در دست آوردن سبزیجات بیشتر شده و کمبود نمک دارد، بدانید که غذاهای گیاهی و سبزی‌خواری در دهه‌های اخیر تغییرات زیادی کرده‌اند. تعداد زیادی دستور غذایی با غلظت بالا از مواد غذایی گیاهی وجود دارد و شما نباید گوشت را از دست بدهید.
  5. خرید گوشت با کیفیت بالا
    وقتی گوشت را می‌خرید، به دنبال گزینه‌های محلی، پایدار، تولید اخلاقی و ارگانیک باشید. این گزینه‌ها گران‌تر هستند، اما به کشاورزان محلی، حیوانات، بهداشت و محیط‌زیست پشتیبانی می‌کنند – و نقطه قیمتی به شما انگیزه می‌دهد که کمتر بخورید. 

چگونه Reducetarian لبنیاتی را عملی کنیم؟

  1. جایگزینی با جایگزین‌های بدون لبنیات:
    به دنبال جایگزین‌های بدون لبنیات همچون پنیر بدون لبنیات، شکلات، بستنی یا محصولات پخته‌شده هستید، این روزها برای تقریباً همه چیز یک جایگزین بدون لبنیات وجود دارد! بهترین جایگزین‌های بدون لبنیات منتظر ساخته شدن در آشپزخانه خودتان هستند.
  2. تهیه شیرهای مکملی خود:
    ما بسیار خوش‌شانس هستیم که اکنون در اکثر فروشگاه‌ها شیرهای بدون لبنیات زیادی وجود دارد. شیر بادامی، شیر برنج، شیر جو و شیر نارگیل می‌توانند به راحتی شیر گاو را در هر دستور العمل جایگزین کنند. یادگیری تهیه شیر مکملی خود یک بازیگر تغییری است که می‌تواند به شما پول صرفه‌جویی و کاهش پسماند بسته‌بندی (و این یکی از اولین وظایف تحقیقاتی من برای Reducetarian بود) منجر شود. 
  3. تغذیه‌ای سبزیجاتی:
    خیلی از سبزیجات همچون توفو و سویا، نسخه‌های لبنیات را دارا هستند که می‌توانید در دستورهای غذایی خود استفاده کنید. آنها پروتئین بالا و معمولاً می‌توانند به تعداد یک به یک جایگزین کنند.

چگونه Reducetarian گوشت دریایی را عملی کنیم؟

  1. جایگزینی با گوشت دریایی مبتنی بر گیاهان:
    محصولات دریایی مبتنی بر گیاهانی مانند آبزیان تازه و منجمد، کربن و غیره وجود دارند. این محصولات معمولاً از جلبک‌ها و جلبک‌هایی تهیه می‌شوند که با طعم و بافت مشابه گوشت دریایی همراه هستند. 
  2. تجربه درخواستی:
    درخواست ما برای تجربه درخواستی از رستوران‌ها، سفره‌های غذایی و میهمانی‌ها در تعادل با طعم‌های محلی ایجاد می‌شود. یادگیری چگونگی تهیه انواع درخواستی خود باعث ایجاد غذاهای خودمان با طعم‌هایی شبیه به درخواست می‌شود و این یکی از اهداف اصلی من در مسیر Reducetarian بوده است.
  3. جستجوی برچسب‌های دوستانه محیط زیست:
    وقتی می‌خرید، به دنبال برچسب‌های محیط زیستی هستید که نشان می‌دهند محصولات دریایی از منابع مدیریت شده و از دستگیرها برآمده‌اند. برچسب‌های محیط زیستی همچنین می‌توانند به شما کمک کنند تا معاملات پایدار تری انجام دهید.